واکس زن برقی

نمایش دادن همه 9 نتیجه

تمیز بودن کفش از مهمترین نشانه های شخصیت افراد است. که اعتماد به نفس افراد راافزایش می دهد. در زمان های قدیم واکس زنی از واکس های نفتی و پارافین رنگی استفاده می شد. که این امر به مدت طولانی باعث کم شدن عمر کفش ، ایجاد ترک کفش، تغییرکردن رنگ  کفش و همچنین جدا شدن رویه کفش از بخش زیرین می شود. در زمینه ی ماشینی کردن شیوه های قدیمی، سیستم واکس زن برقی وسیله ایست جهت تمیز کردن کفش می باشد.

مشخصات فنی سیستم واکس زن برقی

سیستم واکس زن برقی جهت نصب و راه انداختن به برق یک فاز با ولتاژ۲۲۰ ولت شهری وصل شده است. و در مکان های سربسته باید اتصال ارت به زمین جهت سیستم فراهم شود. واکس زن برقی اداری در دو نوع نیمه اتوماتیک و تمام خودکار به مصرف کنندگان عزیز عرضه می شود.

خصوصیات سه نوع اصلی این سیستم را به صورت زیر برای شما دوستان گرامی شرح می دهیم.

واکس زن دستی که خود به دونوع شارژی و فاقد شارژ دسته بندی می شود. نوع فاقد شارژ به صورت سنتی کارایی دارد. که آلودگی دست ها را دربردارد. اما از نوع شارژی آن که توسط برس های مخصوص درهر محیطی بدون برق می توان استفاده کرد. و همچنین مانع از آلودگی دست ها می شود. از این سیستم برای نظافت کردن کفش، کیف، صندلی چرمی وغیره  بسیار کاربرد دارد. این محصول از گیربکس برخوردارمی باشد. که در هنگام استفاده با سرعت چرخیدن مناسب از پرش واکس به محیط اطراف پیشگیری می کند.

واکس زن خانگی از دو مدل شارژی و الکتریکی برخوردار است‌. و منبع تغذیه سیستم واکس زن برقی خانگی با برق شهری ۲۲۰ ولت است. جنس بدنه آن از پلی اتیلن تولید می شود که دارای دو برس گردانده است  که وظیفه ی گردگیری و پراکنده کردن واکس بر روی کفش ها بر عهده دارد. یعنی از انواع دستگاه واکس زن خانگی از نوع زمان شمار می باشد. به این طریق که بعدازقرارگرفتن کفش در سیستم با فشاردادن، اقدام به گردگیری وواکس زنی شروع می شود و بعدازمدت زمان تعین شده معمولا ۴۰ ثانیه سیستم خاموش می شود.

واکس زن الکتریکی این نوع دستگاه برقی به دو نوع تمام اتوماتیک و نیمه اتوماتیک دسته بندی می شود. که از دو یاچند برس گردان و مخازن واکس برخوردار می باشد. در این سیستم مایع واکس به درون مخازن ریخته می شود. در بعضی موارد، مایع سیستم واکس زن برقی از پارافین و رنگ برخوردار نمی باشد. و به همین خاطر جهت طیف وسیع تراز کفش ها از آن استفاده می شود. نکته قابل توجه این است که جهت به کارگیری از این نوع سیستم در محیط های سرپوشیده ، باید وضعیت اتصال ارت به زمین فراهم شود.

نوع نیمه اتوماتیک دستگاه به این صورت می باشد که پدالی یا فشاری است. و عملکرد پرداخت و پولیش واکس زنی به کمک چرخش برس ها انجام‌می شود.

مدل تمام خودکارآن دارای چهار فرچه سیاه و قهوه ای است واز دومخزن مایع ساخته شده است. که نحوه راه انداختن آن به صورت ماشینی می باشد. و با به کارگیری دستگاه فعالیت واکس زنی آغاز می شود و بعد از چهل وپنج ثانیه گردش برس ها به اتمام می رسد. 

اجزای واکس زن برقی

شامل موارد زیر است.

۱- الکتروموتور: باعث چرخش برس ها می شود.

۲- برس: از نوع پرلون است جهت تمیزکردن کفش ها می باشد.

۳- بردالکترونیکی: براساس مدل سیستم، وظیفه ی کارایی مطابق در برد الکترونیکی را برعهده دارد.

۴- مخزن واکس:  از پلاستیک است و مایع واکس رادر خود نگهداری می کند.

۵- دستگاه مایع ریز: که وظیفه جاری کردن مایع واکس‌ بر روی کفش را برعهده دارد.

از این ماشین آلات درمکان های زیر استفاده می شود که عبارتنداز:

فرودگاه ها، هتل ها، مکان های عمومی ، فروشگاههای زنجیره ای، دانشگاه ها مجتمع های اداری وتجاری وغیره.

قبل از خرید دستگاه مورد نظر به موارد زیر توجه کنید.

. دستگاه مطابق با مکان خریداری شود.

. جنس بدنه سیستم مقاوم باشد.

. دارای برس مقاوم باشد

. توجه به الزام استفاده از رنگهای متنوع

. در نظرگرفتن تعداد افراد مرکز که در طول روز از سیستم استفاده می کنند.

مثلا در مکان های کاری ای که دارای پرسنل کم می باشد می توانند  از نوع سیستم واکس زن برقی نیمه خودکاراستفاده کنند.

که در کاهش قیمت های نگهداری و خرید سیستم  تاثیر گذاراست.

 

واکس زن برقی
واکس زن برقی

 

فواید استفاده از این محصول به موارد زیر اشاره دارد.

۱- صرفه جویی در وقت ۲- استفاده نکردن از واکس جامد

۳- بالا بردن طول عمر کفش

۴- باعث حفظ کیفیت چرم می شود. ۵- استفاده از آن در مکان های گوناگون ۶- مانع از ایجاد آلودگی درحین واکس زدن می شود. ۷- به صورت ایستاده عمل واکس زدن را انجام می دهند.

۸- قابل تنظیم کردن میزان پاشش مایع واکس و غیره

رعایت نکات زیر جهت سرویس و نگهداری کالا ضروری می باشد.

. جهت به کار گیری سیستم ، مشخصات برق مورد استفاده باید مطابق با برق مصرفی دستگاه باشد.

. محصول را باید بر روی زمین کاملا صاف و سربسته قرارداد.. مکان مورد استفاده باید فاقد هرگونه رطوبتی باشد.

. پیش از اقدام به سرویس سیستم

از عدم متصل بودن دو شاخه برق اطمینان حاصل کنید.

. به طور دوره ای توسط یک دستمال مرطوب ، محصول را نظافت کنید.

. اگر به مدت زمان طولانی از دستگاه استفاده نمی کنید حتما مخزن واکس را خالی‌کنید.

. اول کفش های خودرا به کمک گردگیر تمیز کنید و سپس اقدام به واکس زدن کنید.

مایع واکس موادی است که لایه ای حفاظتی را بر روی کفش ها به وجود می آورد. نوع و ساختار مایع واکس زنی براساس به انواع احتیاج  فرمول های متنوعی دارد. که برای تهیه کردن آن باید از حلال  مناسب استفاده کرد. مایع واکس از نوع پارافین و نفت می باشد که به عنوان حلال ازآن استفاده می شود.

کلام آخر

هزینه سیستم واکس زن برقی به عواملی نظیرجنس بدنه ، جنس برس، توان موتور، نوع کارایی ، برند دستگاه واکس زن برقی و همچنین تعداد برس وابسته است.

مسلما هزینه دستگاه تمام خودکار نسبت به سیستم نیمه خودکار بیشتر می باشد. هدف ما جلب رضایت  شما مصرف کنندگان گرامی می باشد.

گروه صنعتی ام تی کو متشکل از مجموعه ‌ای کامل از کارشناسان خبره در عرصه تولید تجهیزات نظافت صنعتی به چهره‌ای درخشان و سرشناس دراین عرصه تبدیل شده است. ما در گروه صنعتی ام تی کو ضمن تعهد به تولید محصولی باکیفیت ، اهداف نظافتی شما را در نظر گرفته و محصولی متناسب با نیازتان تولید می‌کنیم از جمله محصولات گروه صنعتی ام تی کو می توان به : اسکر ابر ، جاروبرقی صنعتی ، دست خشک کن ، واترجت صنعتی ، ترولی  ، جاروبرقی هتلی ، نماشوی ، مخزن دستمال کاغذی ، جاروبرقی دائم به کار  ، جاروبرقی آب و خاک ، کارواش صنعتی   اشاره کرد .