Untitled 4 450x463 1

جاروبرقی همراه

هواپیما یکی از بهترین وسایل حمل و نقل کالا و جابجایی مسافر است که در زمانی کم، افراد یا کالاها را از جایی به جایی دیگر می‌برد. مسافران در حین سفر مخصوصاً سفرهای طولانی‌مدت، تاثیر زیادی در نظافت هواپیما داشته و راهروها و صندلی‌ها را آلوده و کثیف می‌کنند. در نتیجه نیاز است تا خدمه بعد از هر پرواز، بخش‌های داخلی را تمیز کنند. با توجه به محدودیت‌های موجود که شامل موانع زیاد، راهروهای کوچک و منبع تغذیه برق، باعث شده که امکان استفاده از جاروبرقی‌های معمول برای این کار وجود نداشته باشد.

در این مقاله به طور مفصل به این محدودیت‌ها و معرفی جاروبرقی‌های مناسب برای نظافت هواپیما می‌پردازیم.

اهمیت نظافت هواپیما

نظافت هواپیما مانند نظافت هر محیط دیگری دارای اهمیت است. بسته بودن محیط موجب می‌شود تا جمع‌آوری زباله‌ها، اهمیت ویژه‌تری پیدا کند. همچنین با توجه به تماس مسافرین با صندلی‌ها و دسته‌ها، تمیز بودن آن‌ها از نظر بهداشتی مورد توجه است.

طولانی بودن سفر موجب می‌شود تا شرکت‌ها توجه ویژه‌ای به نظافت هواپیما داشته باشند تا از انتقال بیماری‌ها جلوگیری شود. هواپیمایی که دارای محیط تمیز و بهداشتی باشد، نظر مسافرین را جلب کرده و باعث می‌شود، مسافران در سفر های بعدی، به آن شرکت هواپیمایی اعتماد کنند.

محدودیت جاروبرقی‌های معمول برای نظافت داخل هواپیما

برای نظافت آلودگی‌های ریز داخل هواپیما، استفاده از جاروبرقی ضرورت دارد. جاروبرقی‌های معمول که برای نظافت محیط‌های صنعتی و تجاری استفاده می‌شوند، به دلایل مختلفی در داخل هواپیما قابل استفاده نیستند که در ادامه به بررسی آن‌ها می‌پردازیم.

محدودیت فضا

نحوه چینش صندلی‌های هواپیما به گونه‌ای است که عبور جاروبرقی از بین راهرو و صندلی‌ها امکان‌پذیر نیست. همچنین دسترسی مناسبی به بخش‌هایی چون زیر صندلی‌های موجود در وسط هواپیما وجود ندارد. علاوه بر این، با توجه به کابلی بودن اغلب جاروبرقی‌ها، عبور کابل از برخی راهروها به سختی انجام می‌شود. بنابراین جاروبرقی‌های معمول برای نظافت داخل این وسایل مناسب نیستند.

محدودیت منبع تغذیه

مشکل اساسی جهت استفاده از جاروبرقی‌های معمول در هواپیما، عدم تناسب ولتاژ و فرکانس دستگاه با برق داخل کابین هواپیماست. سیستم الکترونیک هواپیما از ژنراتور با ولتاژ 110 ولت و فرکانس 400 هرتز بهره می‌برد و در نتیجه یک جاروبرقی خانگی یا صنعتی نمی‌تواند در این محیط‌ها استفاده شود. بنابراین ضرورت دارد تا دستگاه‌هایی با فرکانس و ولتاژ متناسب با شرایط برق هواپیما برای نظافت آن طراحی شوند.

جاروبرقی مخصوص نظافت داخل هواپیما

همان‌طور که ذکر شد، دو محدودیت اصلی برای به کارگیری جاروبرقی صنعتی ، تجاری یا خانگی در هواپیما وجود دارد. بنابراین شرکت ام‌تی‌کو، جاروبرقی کوله ای مخصوص هواپیما که دارای برق 115 ولت و فرکانس 400 هرتز است را تولید کرده تا به راحتی بتوان عملیات نظافت را انجام داد. 

تعیین قیمت جاروبرقی‌های صنعتی بسته به المان‌های مختلف جاروبرقی متفاوت است. قیمت گذاری جاروبرقی های صنعتی نسبت به جاروبرقی‌های معمولی و ساده، کمی متفاوت است. در جاروبرقی‌های صنعتی، پارامترهای زیادی مانند تعداد موتورهای استفاده شده، حجم مخزن، نوع موتور، جنس بدنه و … در قیمت تاثیر می‌گذارد.

همکاران ما در بخش فروش آماده راهنمایی و مشاوره به شما عزیزان هستند. 

سخن آخر

 

گروه صنعتی ام تی کو متشکل از مجموعه ‌ای کامل از کارشناسان خبره در عرصه تولید تجهیزات نظافت صنعتی به چهره‌ای درخشان و سرشناس دراین عرصه تبدیل شده است. ما در گروه صنعتی ام تی کو ضمن تعهد به تولید محصولی باکیفیت ، اهداف نظافتی شما را در نظر گرفته و محصولی متناسب با نیازتان تولید می‌کنیم از جمله محصولات گروه صنعتی ام تی کو می توان به : اسکر ابر ، جاروبرقی صنعتی ، دست خشک کن ، واکس زن برقی ، واترجت صنعتی ، ترولی  ، جاروبرقی هتلی ، نماشوی ، مخزن دستمال کاغذی  ، جاروبرقی آب و خاک ، کارواش صنعتی   اشاره کرد .

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *