استفاده از خدمات پزشکی و درمانی از نیازهای اساسی انسان‌ها می‌باشد. کیفیت ارائه این خدمات بسیار قابل توجه است زیرا اگر این خدمات به صورت مطلوب ارائه نشوند ممکن است خطرات جبران‌ناپذیری برای افراد داشته باشد.

به هر حال هتلینگ بیمارستان‌ها و مراکز درمانی برای همه مورد توجه است و بیشتر افراد ترجیح می‌دهند در بیمارستان‌ها خدماتی دریافت کنند که هتلینگ بهتری دارد. هتلینگ بیمارستان شامل خدمات پزشکی، رفتار مناسب پرسنل، لوازم و امکانات بیمارستان و همچنین بهداشت محیط است.

از مهم‌ترین موارد در بیمارستان‌ها رعایت بهداشت می‌باشد. بیمارستان مکانی است که باید کاملاً تمیز و بدون هیچ‌گونه میکروبی باشد تا بیماران بتوانند زودتر دوره درمان را به اتمام برسانند. هم‌چنین عفونت‌ها و میکروب‌های موجود در بیمارستان‌ها نباید به بیرون انتقال یابد و موجب بیماری سایر افراد گردند. بنابراین رعایت بهداشت در مراکز درمانی بسیار اهمیت دارد.

گروه ام تی کو ارائه دهنده تجهیزات نظافت صنعتی، دست خشک کن و… قصد دارد در این مقاله نکاتی برای رعایت بهداشت در مراکز درمانی را برای شما عزیزان بازگو کند.

وظایف مراکز درمانی:

  • پرسنل بیمارستان برای رعایت بهداشت و ضدعفونی کردن بیمارستان باید مواردی را رعایت کنند که تعدادی از آن‌ها را بازگو خواهیم کرد.
  • انجام نظارت روزانه بر بهداشت کلیه قسمت‌های بیمارستان
  • نظارت بر دفع بهداشتی فاضلاب بیمارستان و همچنین پسماندهای عفونی بیمارستان
  • شست‌وشوی منبع آب بیمارستان و همچنین نمونه‌برداری از آب و انجام آزمایشات لازم
  • استفاده از تجهیزات بهداشتی همچون دستگاه کاور کفش

وظایف مراجعه کنندگان:

همان‌طور که پرسنل بیمارستان برای رعایت بهداشت در مقابل بیماران وظایفی دارند، مراجعه‌کنندگان که شامل بیماران و همراهان آن‌ها می‌شود، باید یک سری نکات را رعایت کنیم تا این که برای دیگر بیماران مشکلی ایجاد نشود و به سود خود ما نیز باشد.

معمولا در بیمارستان‌ها، سطل‌های مخصوصی برای هر زباله مشخص شده که هر زباله در سطل مخصوص به خود جمع‌آوری شود. 

هنگام استفاده از سرویس بهداشتی در بیمارستان‌ها دست‌های خود را به طور کامل شسته و از مواد ضدعفونی کننده موجود در بیمارستان استفاده کنید.

جهت جلوگیری از انتقال عفونت، به تجهیزات پزشکی دست نزنید و از نشستن بر روی تخت بیماران اجتناب کنید.

هنگام ورود به بخش آی‌سی‌یو و دیگر بخش‌های مهم بهتر است از لباس های مخصوص و همچنین دستگاه کاور کفش استفاده کنید تا از انتقال میکروب و آلودگی جلوگیری کنید.

رعایت بهداشت کلی در بیمارستان‌ها:

به طور کلی محیط بیمارستان در ایجاد عفونت‌های بیمارستانی نقش زیادی دارد. بیمارستان‌ها جهت کاهش انتقال میکروب از محیط بیرون به داخل و یا از محیط بیمارستان به بیرون، متدهای مختلفی را برای نظافت و ضدعفونی مورد استفاده قرار می‌دهند که ما تعدادی از این موارد را برای شما ارائه دادیم. 

برای دریافت اطلاعات بیشتر راجع به نظافت می‌توانید ما را در مقالات بعدی همراهی کنید.

 

سخن آخر

 

گروه صنعتی ام تی کو متشکل از مجموعه ‌ای کامل از کارشناسان خبره در عرصه تولید تجهیزات نظافت صنعتی به چهره‌ای درخشان و سرشناس دراین عرصه تبدیل شده است. ما در گروه صنعتی ام تی کو ضمن تعهد به تولید محصولی باکیفیت ، اهداف نظافتی شما را در نظر گرفته و محصولی متناسب با نیازتان تولید می‌کنیم از جمله محصولات گروه صنعتی ام تی کو می توان به : اسکر ابر ، جاروبرقی صنعتی ، دست خشک کن ، واکس زن برقی ، واترجت صنعتی ، ترولی  ، جاروبرقی هتلی ، نماشوی ، مخزن دستمال کاغذی  ، جاروبرقی آب و خاک ، کارواش صنعتی   اشاره کرد .

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *